Terminologia legata de promovarea siturilor pe internet si a tehnologiilor folosite online poate sa fie destul de confuza uneori. Ademeniti de posibilitatea de a castiga faima si bani, multi antreprenori incep sa implementeze solutii si sa vorbeasca despre promovare, marketing, optimizare si alte domenii de activitate. Entuziasmul nu poate tine cont de cunostinte si e foarte util, atat pentru cei direct implicati, cat si pentru userii simpli sa stapaneasca niste notiuni de baza legate de internet si de modul in care acesta e organizat si “livrat” vizitatorilor. Mai ales ca siturile sunt construite tot mai des ca instrumente comerciale si userii au “dreptul” sa stie ce tipuri de metode- mai mult sau mai putin transparent- folosesc unele situri pentru a atrage vizitatori. Relatia dintre SEO si SEM e una de relativa incluziune. SEO (search engine optimization) e parte din SEM (search engine marketing). SEO se ocupa cu optimizarea limbajului si “scheletului” HTML din spatele unui website si a unor cuvinte cheie astfel incat acea pagina web sa fie mai prietenoasa cu motoarele de cautare, precum Google sau Yahoo. Acestea folosesc niste programe care sondeaza in permanenta internetul in cautarea siturilor merituoase- cu alte cuvinte, situri care au continut nou si valoros si care a fost promovat cu linkuri de catre alti cititori sau useri. Un SEO facut cum trebuie e cea mai accesibila si sustenabila metoda de a creste traficul si prezenta unui site si va atrage useri noi pe termen lung. Pentru asta, e nevoie de continut de calitate care sa fie postat periodic si ca situl sa fie in permanenta vizitat de useri care sa-l promoveze. SEM vine dupa ce un site a beneficiat de SEO de calitate si se refera la acele metode- orice metode- care pot fi folosite pentru a creste vizibilitatea sitului cat mai mult. Practic, SEM se bazeaza pe SEO si e tentativa de maximiza profitul pe care situl il poate obtine. SEM dispune de niste tehnici specifice de promovare, cele mai multe dintre ele costand bani, pe cand SEO poate fi realizat prin metode “naturale”, care nu sunt neaparat platite. De fapt, SEO e gratis, ceea ce se plateste fiind “manopera” specialistilor care pun totul in miscare. Revenind la SEM, exista cateva metode standard de promovare care pot fi folosite pentru cresterea traficului.
Link Inclusion: Pe scurt, directoarele si motoarele de cautare promoveaza siturile relativ anevoios, pe o durata mai lunga de timp. Daca nu puteti astepta atat, puteti pur si simplu cumpara atentia motoarelor de cautare, astfel ca paginile vor fi plasate mai sus in cautarile dupa anumiti termeni. De obicei, aceste situri sunt clar delimitate de cele dezvoltate normal, fiind numite reclame, publicitate, situri promovate etc.
Traditional Ads: companiile de SEO si SEM pot cumpara aparitiile unor cuvinte cheie pe paginile de cautare. De exemplu, daca un user cauta “masini sport”, un link spre situl dumneavoastra, legat de expresia “masini sport” va aparea pe pagina. Pretul e platit per “impresie”, adica pentru fiecare cautare a acelei expresii, fara ca userii sa acceseze propriu zis linkul.
Pay Per Click: Aceasta metoda e chiar mai simplu de inteles. Clientul stabileste care e textul reclamei si cand sa apara pe paginile motoarelor de cautare. Dupa cum spune si numele, compania plateste o taxa doar cand vizitatorii acceseaza respectivul link, ajungand astfel pe pagina propriu zisa
promovare web, optimizare site
No comments:
Post a Comment